Protažení po tréninku. Proč je tak důležité?

Věnujete se kvalitní rozcvičce před fyzickou aktivitou, ale poté si dopřejete jen sprchu a končíte? Na pravidelné protažení po tréninku byste neměli zapomínat, protože je pro vaše tělo velice důležité. Ať už jste amatéři nebo profesionální sportovci, nikdy tento postup neopomíjejte. Může se totiž stát, že jednoho dne vaše svaly začnou protestovat. 

Stačí vám jednoduché cviky

Po každém náročnějším tréninku se nejprve rozdýchejte, uklidněte svůj tep a pomalu se vraťte do běžného tempa. Nemusíte ihned na sílu začít provozovat protažení po tréninku, ale dopřejte si potřebný čas. Poté se zkuste vytáhnout rukama do výšky, naopak na zem, a teprve na závěr si sedejte na zem. 

Roztáhněte nohy a rukama se přitáhněte postupně k oběma špičkám nohou. Vytáhněte se také směrem dopředu a snažte se pravidelně dýchat. 

Myslete na každý sval

Při sportu se natahuje obrovské množství svalů a u některých o tom ani nevíte. Pokud jste například cvik prováděli nesprávně, je možné, že pracoval sval, do kterého byste to ani neřekli. Proto protáhněte pomalými a klidnými pohyby opravdu každou část od hlavy až k patě. Můžete si k tomu pustit relaxační hudbu, která vás udrží v klidném tempu, a vy nebudete pospíchat. 

Účinky strečinku

Díky protažení se vaše svaly uvolní a ztratí napětí. Díky tomu nebudete druhý den trpět bolestmi, křečemi a sval neztuhne. Myslete na něj jako na živou tkáň, která se před sportem musí vhodně připravit, a po fyzické aktivitě zase uklidnit. 

Nejde ale jen o vaše svaly. Při sportu jsou namáhány šlachy, klouby a kosti. Při protahování je dostanete do správné polohy a budete se cítit uvolněně. Pokud nevíte, jak si například správně protáhnout záda, je ideální navštívit rehabilitace, aby vám odborník vysvětlil, jaké části vašeho těla byste měli věnovat pozornost, případně jak přesně jí ulevit. 

FOTO: Pixabay

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Cvičení na hubnutí, které bude bavit! Zatočte s posledními vánočními kily

Jak si udržet váhu? Neupusťte uzdu sobě a svým chutím

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *